onsdag 19. desember 2012


Stoloppgave.


Vår første oppgave var å lage en liten papirstol. Stolen skulle si noe om den som hadde laget den, noe om interesser og personlighet. Vi kunne bruke alle de materialer og teknikker vi ville.

Dragestol:




Inspirert av min brennende lidenskap for fantasi og drager, bestemte jeg meg for å lage en stol med en drage på setet. Dragen er først tegnet på med blyant, malt med akvarellfarger og pyntet med fjær. Selve stolen er malt med akvarellfarger, og jeg limte på sølvpaljetter på stolbena for å skape kontrast mellom materialene.

Materialer: papir, fjær, akvarellfarger, paljetter.

Teknikker: tegning, maling, klipping, liming.

Kontrast krakk:

Denne krakken lagde jeg som en avbildning av min personlighet. Jeg startet med å male stolbena oransje med akrylmaling. Sølvpaljettene limte jeg på for å få en kontrast mellom kalde og varme farger, og materiale. Sebrastripene på sete tegnet jeg på med sort tusj. Jeg klippet av stolryggen for at den skulle være annerledes enn de andre stolene, og fordi den ville blitt slitsom å se på hvis jeg skulle hatt flere kontraster på den.

Materialer: papir, akrylmaling, paljetter.

Teknikker: tegning, maling, klipping, liming.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar