onsdag 19. desember 2012

.


Utstyrs eske.


Vi skal lage en eske av papp som vi kan ha utstyret vårt i. Vi skal bruke kollasjtekninkk for å dekorere esken. Temaet er linjer, og vi skal velge en årstid som utgangspunkt. Jeg valgte vinter fordi jeg gledet meg til vinteren skulle komme.

­­

Først målte jeg opp delene til pappesken på en stor papp plate. Det var viktig å være nøyaktig, for at alle delene skulle passe sammen. Jeg brukte papirkniv til å skjære ut bitene, og teip og lim for å feste dem til hverandre.

 Da esken var montert ferdig, malte jeg den hvit og dekket utsiden med hvite silkepapirbiter i kollasjeteknikk. Vi brukte tapetlim blandet med vann for å lime på silkepapiret. På lokket brukte jeg mørkt grått silkepapir til å lage et bart tre på lokket. Innsiden av esken dekket jeg med rødt silkepapir, og på lokket brukte jeg rødt papir fra et magasin for å lage kanji* tegnet for snø. Det røde del en fin kontrast mot det hvite og grå.

Materialer: papp, silkepapir, papir fra magasin, tapetlim.

Teknikker: skjæring, liming, riving og klipping av silkepapir.

*Japansk skrifttegn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar